Bram Alkema
Bram Alkema is specialist in het opzetten van nieuwe marketing strategieën. Met zijn creatieve, onorthodoxe en soms confronterende stijl helpt hij het publiek over de grenzen van de eigen businessmodellen te kijken.
Bram werkt als zelfstandig bedrijfs- en beleidsadviseur (o.a. voor de raad voor de rechtspraak, MediaMonks, NXP en Achmea) en hij is mede-oprichter van Leylines en Backbase. Verder is hij als senior associate verbonden aan diverse organisatie-adviesbureaus zoals Berenschot. Bij payment service provider Global Collect werkte hij aan een social media B2B marketing strategie op basis van conversatie management (social media).
Hij is programmaontwikkelaar voor congressen zoals Marketing 3 en Design for Conversion en hij geeft les in ‘new media strategy’ op verschillende business schools, waaronder de post-graduate programmas van Beeckestijn Business School en de Hogeschool van Amsterdam.
Bram schrijft columns over nieuwe marketing in het trendwatchers magazine Second Sight.
Bram’s expertise ligt op het gebied van overheidscommunicatie en B2B marketing strategie, cross media, campaign management en business modelling. Hij spreekt over general web trends, new marketing, strategic marketing, en innovation.
Claes de Vreese
Claes H. de Vreese is University Professor of Artificial Intelligence and Society (2021-), with a special focus on media and democracy at the University of Amsterdam. He holds the Chair in political communication at the Amsterdam School of Communication Research ASCoR. He (co-)directs the UvA Platform Information, Communication and the Data Society (ICDS), including the Research Priority Areas Communication, Personalised Communication, and Human(e) AI. He is the founding Director of the Center for Politics and Communication (www.polcomm.org). He is member of the ICA Executive Committee and served as President 2020-21.
He is also Scientific Director of the Digital Democracy Center at the University of Southern Denmark.
His research interests include the role of automation, algorithms, and artificial intelligence in democratic processes. This includes microtargeting, news recommenders, social media platforms, disinformation, comparative journalism research, the effects of news, public opinion and European integration
Robert van der Noordaa
Robert is a Dutch engineer and analist who has previously lived a number of years in Russia and Ukraine, which aroused his interest in studying and analyzing Russian propaganda, disinfo and trolls.
After finishing his post-academic journalism studies at the Erasmus University of Rotterdam he started developing ways to detect trolls and disinfo campaigns on social media.
His work has been published by a wide variety of newspapers, thinktanks and media such as Volkskrant, Groene Amsterdammer, Integrity Initiative, Atlantic Council, Bellingcat, Wall Street Journal, The Daily Beast and others.
In 2019 (with partner Richard Odekerken) he founded software company ‘Trollrensics’ which specializes in analysis of hybrid warfare, troll armies and propaganda on various social media platforms.
Serv Wiemers
Serv Wiemers is directeur van Open State Foundation, die streeft naar een transparante samenleving door open overheidsdata. Hiervoor was Wiemers directeur van Transparency International Nederland en The Hague Institute for Global Justice. Hij werkte als economisch diplomaat in China. Wiemers schreef diverse boeken, waaronder: ‘Veerkracht, Indianen van nu over de wereld van morgen’. Daarnaast zet hij zich in voor democratie via OVSE-missies. Wiemers studeerde internationaal recht en betrekkingen in Leiden, Parijs en Connecticut.