Jonge digitale talenten worden door ECP uitgenodigd om hun digitale creatie in te zenden voor de Gouden Kolibrie, de prijs voor het beste digitale mediaproject gemaakt door jongeren onder de 18 jaar. De Gouden Kolibrie is onderdeel van de Cinekid Media Awards 2018. Het doel van de Cinekid Media Awards is het stimuleren en belonen van de ontwikkeling van goede en innovatieve content voor kinderen en jongeren. De inschrijfperiode loopt tot 14 september 2018 .
DE GOUDEN KOLIBRIE
De Gouden Kolibrie is een prijs voor het beste digitale mediaproject gemaakt door een veelbelovend talent onder de 18 jaar. De award is een initiatief van ECP om jonge makers van goede en geschikte digitale media te belonen. Want het maken van content voor kinderen is een vak apart en dus extra bijzonder als het afkomstig is van een talent dat zelf nog minderjarig is. Tal van projecten komen voor de Gouden Kolibrie in aanmerking: apps, websites, vlogs, YouTubekanalen, games, eigen programma’s en code experimenten. Van belang voor de jury is vooral de kwaliteit, de creativiteit waarmee het mediaproject is gemaakt en natuurlijk het onderscheidend vermogen en originaliteit van het mediaproject. De winnaar wint een geldprijs én een leerzame workshop. De Gouden Kolibrie is een opvolger van de Gouden @penstaart die sinds 1999 bestaat. Sinds 2017 is de prijs onderdeel van de Cinekid Media Awards. Meer informatie over de Gouden Kolibrie vindt u hier.
INSCHRIJVEN
Een digitaal mediaproject indienen kan tot 14 september 2018 via dit formulier op de Cinekid website. Bekijk hier het reglement.
De Cinekid Media Awards 2018
De Cinekid Media Awards 2018 is een samenwerking tussen Cinekid, Mediawijzer.net en ECP en bestaan uit drie awards, namelijk: de Gouden Leeuw voor beste innovatieve media voor kinderen en jongeren, de Gouden Guppy voor de beste digitale mediaproduct voor peuters & kleuters (0-6 jaar) en de Gouden Kolibrie voor veelbelovend talent en beste digitale mediaproject gemaakt door kinderen en jongeren (tot 18 jaar).