Amsterdam, 1 juli 2010 – Vandaag is in Amsterdam de publicatie Best of Mobile gelanceerd. In deze publicatie zijn 30 best practices op het gebied van mobiel internet verzameld. Het is voor het eerst dat er in Nederland een overzicht is verschenen van een groot aantal best practices van mobiel internet.
In Best of Mobile staan 30 verrassende voorbeelden van mobiel internet, met onderwerpen als: location based services, applications, SMS-diensten, mobiele websites en QR-codes. De cases zijn afkomstig van retailers, B2B, uitgevers, overheid en financiële instellingen. De auteurs beschrijven de cases op een concrete en prettig leesbare wijze. Zij tonen van elke case drie screenshots en beschrijven het achtergrondverhaal , inclusief concrete cijfers over de behaalde resultaten.
Best of Mobile is een initiatief van OMI², platform voor mobiele professionals. Door samenwerking en kennisdeling binnen het platform wil OMI² de ontwikkeling van mobiele diensten versnellen. Om partijen die nog niet actief zijn met mobiel te inspireren om die stap te maken heeft OMI², in samenwerking met internetadviesbureau Jungle Minds, de beste mobiele diensten die er nu al zijn in de publicatie gebundeld.
Mobiel als verkoopkanaal, Mobiel betalen
Naast Best of Mobile presenteertOMI² vandaag ook de publicatie Mobiel als verkoopkanaal, Mobiel betalen. Niet alle online betaaloplossingen die via de PC goed functioneren zijn geschikt voor mobiel. Maar dat wil niet zeggen dat die er niet zouden zijn. Deze OMI² uitgave maakt inzichtelijk wat op het punt van mobiel betalen de wensen van retailers zijn én geeft een overzicht van de beschikbare betaaloplossingen voor mCommerce en de verwachtingen voor de korte termijn.
De publicaties Best of Mobile en Mobiel als verkoopkanaal zijn te downloaden via www.omi2.nl/
Over OMI²
OMI² is een platform voor mobiele professionals. Binnen het OMI² platform zijn grote en kleine marktpartijen verenigd met als doel de ontwikkeling van het dienstenaanbod op en via de mobiele telefoon te stimuleren. De leden van OMI² komen uit de mobiele industrie, waaronder tal van sterke merken die actief zijn met mobiele diensten. OMI² is daarmee een compleet platform waar veel kennis over de inzet van mobiel in verschillende marktsectoren aanwezig is. OMI² is onderdeel van ECP-EPN, Platform van de Informatiesamenleving.
Over Jungle Minds
Jungle Minds is een toonaangevend internetadviesbureau dat de top-200 bedrijven en instellingen van Nederland en België adviseert op het gebied van internet. Het bureau is gevestigd in Amsterdam. Het team bestaat uit 60 internet professionals en biedt diensten aan op het gebied van: Internetstrategie, nieuwe proposities, concept & design en kanaaloptimalisatie. Klanten van Jungle Minds zijn onder meer: Alliander, Deli XL, ING, KPN, Rabobank, Sanoma Uitgevers, Schiphol en Wehkamp.