Op 25 oktober vond een deelnemersbijeenkomst van OMI2, het platform voor Mobiele Professionals, plaats bij MTV Nederland in Amsterdam. Mobiel internet is niet meer weg te denken, onlangs berichtte het CBS nog dat het aantal mobiele internetters in Nederland is het afgelopen jaar verdubbeld. Maarliefst 43 procent van de internetgebruikers is dit jaar online gegaan met een mobiele telefoon.
Tijdens de OMI-bijeenkomsten voerden diverse sprekers het woord over allerhande ontwikkelingen rond mobiel internet. Zoals Bas de Kuiper, manager MTV Mobile, dat sinds anderhalf jaar aan de weg timmert op diverse jongerenplatforms met http://m.mtvmobile.nl/. Zij lanceerden begin september de populaire app “AppVantages met kortingsbonnen”.
Remy Bleijendaal, TNS-NIPO, praatte de aanwezigen bij over de wereldwijde studie Mobile Life (www.discovermobilelife.com) en de lancering van gedetailleerde mobile gebruiksmetingen die TNS NIPO dit najaar doet op alle mobiele OS (Mobile 360).
Marjolein Stromeier, de Telegraaf, vertelde over recente successen met mobiel adverteren in enkele Telegraaf apps. Gert-Jan Rosken, Rabobank, lichtte hun strategie met m-Betalen en de dit najaar lopende m-betalen pilot toe.
Bezoek voor meer informatie over OMI2 ook de website www.omi2.nl