25-06-2014

Digibewust valt wederom in de prijzen

Wat zei de jury?
“De aanpak is gedurfd, zeker vanuit een overheidsinstelling. De doordachte strategie benoemt niet alleen het probleem maar biedt ook oplossingen aan. Aan de basis van het concept ligt een intelligente insight die op indrukwekkende wijze is vertaald. De aanpak van het probleem is origineel. Het resultaat is zeer goed. De campagne heeft de juiste snaar bij de doelgroep weten te raken. Eenmaal Brons in de categorie Not for profit en eenmaal Brons in de categorie Business to consumer.”

250.000 YouTube viewers
In november 2013 lanceerde Digibewust de ludieke online film ‘100.000 euro hack’ waarin een hacker in vijf ogenschijnlijk simpele stappen bankgegevens van argeloze internetgebruikers kraakte en binnen een week 100.000 euro casht. Digibewust verspreidde de ’hackers tutorial’, die niet echt, maar wel waarheidsgetrouw is, om mensen te confronteren met hun eigen naïeve online gedrag.

De film ging viral en werd binnen één week door meer dan 250.000 mensen op YouTube bekeken. Heeft u de film nog niet gezien? Klik dan hier!