Kennissessie voor softwareleveranciers

ECP en Betaalvereniging Nederland organiseren gezamenlijk een kennissessie voor softwareleveranciers Onderwerpen: digitaal zakendoen met de overheid, digitaal Incassomachtigen, iDIN en iDEAL QR Op woensdag 15 februari a.s. (vanaf 12.00 tot ongeveer. 16.30 uur) organiseert Betaalvereniging Nederland samen met ECP en m.m.v. het Kennisplatform Administratieve Software, een gratis kennissessie voor softwareleveranciers. Deze bijeenkomst vindt plaats in het Auditorium van de Symphony Towers aan het Gustav Mahlerplein 33-35 te Amsterdam. Tijdens de bijeenkomst worden de uitkomsten van de workshops ‘digitaal zakendoen met de overheid’ gepresenteerd, welke waren georganiseerd door het Kennisplatform Administratieve Software i.s.m. ECP. Het ministerie van Economische Zaken presenteert onder meer een update van MijnOverheid voor Bedrijven en gaat hierover met de aanwezige marktpartijen in gesprek. Daarnaast worden de softwareleveranciers geïnformeerd over de nieuwe online producten Incassomachtigen, iDIN en iDEAL QR en tevens over de manier waarop zij deze kunnen implementeren en aanbieden aan hun klanten. Kennissessie voor softwareleveranciers Datum: woensdag 15 februari Tijd: 12.00 – 16.30 uur Locatie: Auditorium van de Symphony Towers aan het Gustav Mahlerplein 33-35 te Amsterdam Het programma ziet er als volgt uit: 12.00 uur Aanmelding, kennismaking, met inlooplunch. 13.00 uur Welkomstwoord door Gerard Bottemanne (Kennisplatform Administratieve Software) en toelichting rol Betaalvereniging Nederland door Max Geerling (Betaalvereniging). 13.10 uur Presentatie uitkomsten van de workshops ‘digitaal zakendoen met de overheid’, door ECP en Ministerie EZ. 13.50 uur Presentatie iDEAL-QR – betalen via een QR-code, door Betaalvereniging. 14.20 uur Pauze. 14.40 uur Presentatie digitaal Incassomachtigen – online een geldige machtiging verstrekken, door Betaalvereniging. 15.40 uur Presentatie iDIN – online identificatie via de inlogmethode van je eigen bank, door Betaalvereniging. 16.10 uur Discussie, vragen, afronding informatiebijeenkomst, door Betaalvereniging. Aanmelding Klik hier om u aan te melden. Routebeschrijving Het auditorium in de Symphony Towers is eenvoudig te bereiken met de auto of het OV (Station Zuid, Amsterdam). Hier kunt u de routebeschrijving vinden: Let op! De bijeenkomst is in het Auditorium van de Symphony Towers, dus niet ten kantore van Betaalvereniging Nederland. Hieronder vindt u nadere informatie over de items die worden gepresenteerd.

  • Digitaal zakendoen met de overheid EZ is – samen met partijen bij overheid en in de markt – bezig met de (door)ontwikkeling van een aantal digitale voorzieningen voor ondernemers. Daarbij vindt EZ het belangrijk dat overheden een voor ondernemers samenhangend geheel van voorzieningen aanbieden. Voorzieningen die zoveel mogelijk aansluiten op de processen en prioriteiten van ondernemers zelf. Bekende toepassingen zijn systemen als SBR of eFactureren. Een recente ontwikkeling is MijnOverheid voor Ondernemers. Dit is een eigen digitale omgeving voor de ondernemer om zaken te doen met de overheid. En op termijn ook tussen private partijen. Op basis van onder andere enkele, vooraf gehouden consultatiesessies komt het volgende aan de orde: – Hoe willen bedrijven digitaal hun zaken met overheden regelen én communiceren? – Welke (digitale) processen moeten vooral beter? – Welke (digitale) voorzieningen en/of diensten moeten overheden daarbij bieden? – Hoe kunnen (digitale) voorzieningen/diensten van overheden en markt elkaar versterken? Deze sessie wordt georganiseerd door het Kennisplatform Administratieve Software i.s.m. ECP. Daarin presenteert EZ onder meer een update van MijnOverheid voor Bedrijven en gaat zij daarover in gesprek met marktpartijen.
  • Incassomachtigen – de online manier om een geldige machtiging af te geven Incassomachtigen is de nieuwe manier om via de bank online een geldige incassomachtiging af te geven. Een handtekening op papier is daarbij niet meer nodig. Het product is op de website van incassanten te herkennen aan het beeldmerk.Incassomachtigen geeft het recht om via incasso een doorlopende of eenmalige betaling uit te laten voeren door de bank van de debiteur. Incassomachtigen wordt door de bank geaccepteerd als een geldige machtiging. Het wordt als digitale betaalmogelijkheid aangeboden door organisaties op internet, zoals energiebedrijven, verzekeraars, verenigingen en webwinkels. Klanten kunnen gemakkelijk, veilig en vertrouwd betalen.
  • iDIN – de nieuwe manier van online identificeren iDIN is een nieuwe interbancaire oplossing waarmee consumenten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Door de toenemende digitale dienstverlening hebben bedrijven en instellingen een groeiende behoefte aan zekerheid over de identiteit van hun klanten. Met iDIN kan een klant zijn identiteit online bevestigen doordat de bank reeds over zijn of haar gegevens beschikt, omdat hij zich al heeft gelegitimeerd bij het openen van een bankrekening.
  • iDEAL QR – betalen met iDEAL in alle kanalen Met iDEAL QR kan een klant met zijn smartphone of tablet een QR-code scannen om een veilige mobiele iDEAL-betaling te doen. Een bedrijf kan bijvoorbeeld een iDEAL QR-code onderaan een factuur afdrukken of op een scherm tonen. De klant hoeft dan geen betaalgegevens meer over te tikken, maar kan makkelijk en foutloos betalen door de QR-code met de camera van zijn mobiele telefoon te scannen.