Input bedrijfsleven gewenst; meld je aan voor de volgende sessie 6 november aanstaande.
Digitale geletterdheid wordt onderdeel van het curriculum voor het primair – en voortgezet onderwijs. Wat moeten leerlingen in het primair- en voortgezet onderwijs kennen en kunnen? Op verzoek van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) buigen dit jaar 125 leraren, 18 schoolleiders en ruim 80 scholen in ontwikkelteams zich over deze vraag.
Het ontwikkelteam Digitale Geletterdheid is ook van start en publiceert tussen februari 2018 en februari 2019 drie keer conceptdocumenten om ideeën te toetsen en feedback te ontvangen. Toetsing en feedback vanuit het bedrijfsleven is uiteraard ook gewenst! Om de behoefte, kennis en ervaring vanuit het bedrijfsleven goed te kunnen vertalen in bouwstenen voor digitale geletterdheid in dit nieuwe curriculum.
CIONET, Codepact, Curriculum.nu, Nederland ICT en Stichting FutureNL bundelen de krachten om gezamenlijk input te verzamelen voor het ontwikkelteam Digitale Geletterdheid. De eerste twee sessies hebben inmiddels plaatsgevonden
De derde sessie zal plaatsvinden op 6 november a.s. Bent u geïnteresseerd deze bij te wonen? En/of wilt u tussentijds middels een online survey feedback geven op concrete vraagstukken? Meld u dan via onderstaand formulier aan.
ECP voert het programma-management van CodePact dat samen met Kennisnet, de Koninklijke Bibliotheek en Mediawijzer.net in oktober 2017 Samen Digiwijzer is gestart. Binnen dit programma zetten deze netwerken zich in om tussen nu en 2021, wanneer het curriculum moet worden ingevoerd, scholen te stimuleren en begeleiden in het oppakken van digitale geletterdheid.