De rol van platformen in de digitalisering van retail

Datum: 4 juni
Tijd: 13.00 uur – 14.00
Vorm: Online

Digitalisering, waaronder de ontwikkeling van platforms, hebben impact op zowel retailers als consumenten. Sommigen denken dat deze platforms een einde kunnen inluiden voor veel retailers en merken. Anderen zien juist enorme kansen door de reikwijdte en innovatiekracht van de platforms. Wat zeker is, is dat de ontwikkeling van deze platforms vraagt om een andere positionering van retailers en merken. 

Welkom in society 3.0! Een symbiose tussen mens en technologie waarin het een feit is dat niets meer heilig is. Om de transitie naar een platformgedreven samenleving te doorgronden is het vooral van belang om naar alle facetten te kijken die hier invloed op hebben. Hier zijn diverse experts vanuit de digitale industrie bij nodig op het gebied van IT, ethiek, data, security, verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid en privacy.

In dit webinar van Detailhandel Nederland en Thuiswinkel.org gaat men vanuit diverse invalshoeken in gesprek over de ontwikkelingen en de impact van platforms. Wat betekent dit voor de retailer? Blijft u trouw aan traditionele waarheden of is het tijd uzelf opnieuw uit te vinden? Wat betekent dit op het gebied van gewenste wetgeving, op het gebied van consumentengedrag, op het gebied van innovatie/digitalisatie en voor uw merk?

Programma

Begeleid door Krijn Schuurman gaan de volgende “tafelgasten” met elkaar het gesprek aan:

  • Thierry Aartsen – lid tweede kamer voor de VVD
  • Kitty Koelemeijer – Professor Marketing & Retail op Nyenrode Business Universiteit
  • Jasper Verbunt – CEO Red Kiwi en bestuurder bij Dutch Digital Agencies
  • Just Hasselaar – Beleidsadviseur platformeconomie bij Thuiswinkel.org
  • Marjolein Verkerk – Manager Public Affairs Bol.com

Zorg dat u erbij bent; u kunt uw vragen live stellen aan de moderator en de tafelgasten. Meld u nu aan via deze link en laat u inspireren!