Netwerk Mediawijsheid organiseert voor de tiende keer de Week van de Mediawijsheid om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid. De campagne vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 15 november 2019 en heeft als thema ‘Aan of uit?’. Er worden verschillende activiteiten georganiseerd door het hele land.
9 november – Grijs en Wijs Mediafestival
Het Grijs en Wijs Mediafestival is het kick-off event van de Week van de Mediawijsheid. Tijdens dit festival haalt Netwerk Mediawijsheid, samen met VodafoneZiggo, Samsung, SeniorWeb, Nationaal Ouderenfonds, de Koninklijke Bibliotheek, Stichting Digisterker en Beeld en Geluid, alles uit de kast om bezoekers te laten ervaren hoe digitale media het leven van ouderen kan verrijken.
9 november – Special Media Awards
Op zaterdag 9 november vinden bij Beeld en Geluid ook de Special Media Awards plaats. Dit is de landelijke prijsuitreiking voor de beste mediamakers met een verstandelijke beperking. De awards zijn een initiatief van Amerpoort en worden georganiseerd samen met ASVZ, Gors, ’s Heeren Loo en Netwerk Mediawijsheid. Voorafgaand wordt het Mediawijsheidmanifest overhandigd (reeds ondertekend door meer dan 300 partijen) waarin een pleidooi wordt gedaan voor een leuk online leven, óók voor mensen met een beperking. Het manifest wordt overhandigd aan Rick Brink, minister van Gehandicaptenzaken bij KRO-NCRV.
Benieuwd naar alle andere activiteiten? Zie hier het hele overzicht.